Rok: 2021

Zrzucanie tkanki tłuszczowej – czy bieżnie treningowe mogą pomóc?

Regularnie ćwiczysz na siłowni i korzystasz z zaleceń dietetyka, lecz nie możesz zgubić tkanki tłuszczowej? Najprawdopodobniej organizm nie znajduje się w stadium deficytu kalorycznego. Z tego powodu nie możesz schudnąć, a wszystkie wysiłki idą na marne. Możesz jednak to zmienić w prosty sposób. Gdy kupisz domowe bieżnie treningowe, to możesz skutecznie spalać tkankę tłuszczową w domu.

Ćwiczenia siłowe spalają mało kalorii

Jednym z większych błędów wszystkich osób, które po raz pierwszy zaczynają się odchudzać jest to, że zamiast wykonywania ćwiczeń aerobowych oraz ćwiczeń cardio, takie osoby wykonują jedynie trening siłowy. A musimy wiedzieć, że trening siłowy spala bardzo mało kalorii. Po prostu podczas wyciskania sztangi na ławce oraz uginania ramion z hantlami, organizm spala mało kalorii. Znacznie większy wydatek energetyczny powodują ciężkie martwe ciągi i przysiady ze sztangą, jednak osoby początkujące nie wykonują takich ćwiczeń zbyt często.

Specjaliści od treningów siłowych zaznaczają, że osoby chcące jedynie zgubić tłuszcz z brzucha, powinny skupić się przede wszystkim na ćwiczeniach cardio i treningach aerobowych. W taki sposób można spalać znacznie większe ilości kalorii, co będzie potrzebne do tego, aby wygenerować deficyt kaloryczny. Dlatego zamiast sztangi i hantli treningowych, lepiej kupić właśnie bieżnie treningowe

Domowe bieżnie treningowe jako idealny sposób na spalanie kalorii

Bieżnie do treningu mają oczywiście wiele zalet. Nie dość, że możemy na nich trenować w domu, to jeszcze każda osoba może dostosować poziom trudności treningów do swoich możliwości. Osoby początkujące mogą ustawić wolniejszą prędkość biegu. Z kolei wraz z rozwojem i postępem w treningach, można dowolnie zwiększać prędkość, pokonany dystans oraz nawet nachylenie biegu. W ten sposób można urozmaicać oraz utrudniać treningi. Na pewno przełoży się to na jeszcze większą pulę spalanych kalorii, co automatycznie przełoży się na spalanie tkanki tłuszczowej.

Jeśli chcesz kupić bieżnie treningowe do domu, to koniecznie podczas zakupu zwróć uwagę na takie czynniki jak:

  • -producent bieżni,
  • możliwość regulowania ustawień i stopnia zaawansowania,
  • dodatkowy wyświetlacz,
  • funkcja połączenia bieżni ze smartfonem, aby notować postępy.

Nowoczesne bieżnie treningowe wyróżniają się wieloma udogodnieniami. Przykładowo dodatkowy ekran sprawia, że na bieżąco śledzimy czas treningu, pokonany dystans, czy też ilość spalonych kalorii. Z kolei możliwość połączenia bieżni ze smartfonem pomaga nam mierzyć swoje postępy oraz sprawdzać, czy z tygodnia na tydzień notujemy progres.

 

 

Bieżnie do biegania w domu – na co zwrócić uwagę decydując się na ich zakup?

Bieżnia jest jednym z najpopularniejszych sprzętów do ćwiczeń w domu oraz na siłowni. Doskonale sprawdza się przy rozgrzewkach oraz treningu wzmacniającym. Coraz więcej ludzi decyduje się na zakup bieżni dla własnego użytku. Czy jest to dobry pomysł? Na co zwrócić uwagę podczas zakupu? Odpowiedzmy na najbardziej nurtujące pytania dotyczące bieżni.

Kilka słów o ciągłej popularności bieżni

Bieżnie są doskonałą alternatywą dla tradycyjnego joggingu. Możemy ćwiczyć bez względu na warunki atmosferyczne czy porę dnia. Wystarczy odrobina wolnego czasu. Bieżnia jest idealnym sprzętem do ćwiczeń w domu. Potrzebujemy jedynie wygodnego obuwia i odpowiedniego stroju. Wiele jest korzyści z biegania. Dzięki ćwiczeniom na bieżni:

  • zredukujesz celluit,
  • poprawisz odporność swojego organizmu,
  • zrzucisz zbędne kilogramy oraz wyrzeźbisz sylwetkę,
  • wzmocnisz i wysmuklisz mięśnie nóg,
  • poprawisz układ krążenia,
  • wspomożesz dotlenienie mózgu,
  • zyskasz lepszy sen oraz poprawisz koncentrację.

Jaki model bieżni wybrać?

Siłownie wyposażone są w profesjonalne i drogie sprzęty. Najtańsze modele bieżni nie mogą konkurować z tymi, które dostępne są w strefach fitness. Porządna bieżnia sporo kosztuje. W sklepach możemy już wybrać bieżnie przystępne cenowo ( dobrą i ciekawą wersję kupisz już od 1000 zł). Im droższa wersja tym więcej programów treningowych, które przełożą się na efektywność naszych ćwiczeń i zdobyte rezultaty. Spośród dostępnych na rynku, wyróżniamy bieżnie elektryczne oraz magnetyczne.

Bieżnia elektryczna

W bieżni elektrycznej użyty został specjalny silnik, który zasilany jest prądem elektrycznym. To on napędza pas biegowy a nie osoba na nim ćwicząca. Bieżnie elektryczne będą doskonałym wyborem dla osób początkujących, ponieważ pozwalają na ustawienie stałej prędkości poruszania się pasa.

Bieżnia magnetyczna

Bieżnie magnetyczne potrzebują do rozruchu siły człowieka. To osoba użytkująca bieżnię magnetyczną napędza taśmę swym ruchem. Ten rodzaj sprzętu daje większa swobodę, ponieważ podczas biegania sami decydujemy o szybkości biegu. Taka bieżnia jest polecana osobom chcącym wzmocnić swoje mięśnie.

Zwróć uwagę na parametry techniczne kupując bieżnię


Każda bieżnia posiada konkretne parametry techniczne, na które powinniśmy zwrócić uwagę. Wybierając bieżnie zastanów się jaki rodzaj będzie dla ciebie odpowiedni. Zwróć uwagę na gabaryty sprzętu – czy masz odpowiednia ilość miejsca w mieszkaniu czy domu. Oto najważniejsze parametry każdego sprzętu do biegania:

  • głośność i moc silnika,
  • maksymalne obciążenie,
  • rozmiar i możliwość składania,
  • amortyzacja pasa biegowego,
  • funkcja i pomiaru pulsu,
  • łatwość obsługi.

 

 

 

Bieżnia elektryczna – jaką kupić?

Jak trudno jest wyjść na zewnątrz. Jak trudno jest zacząć biegać. Każdego wieczoru myślisz, że jutro na pewno wyjdziesz pobiegać i nic się nie dzieje. Możesz przerwać to błędne koło, jeśli zaczniesz biegać w domu. Plusy i minusy bieżni dla domu zostaną wyjaśnione szczegółowo i uczciwie.

Dlaczego potrzebujesz bieżni i czy powinieneś ją kupić?

Żaden sprzęt cardio nie sprzedaje się tak dobrze jak bieżnia. Bieżnia jest 3 razy bardziej popularna niż rower treningowy.

Bieganie na bieżni jest naprawdę wszechstronnym treningiem:

  • Zwalczanie nadmiernego przyrostu masy ciała;
  • Redukcja cellulitu;
  • Dbaj o kondycję i aktywność fizyczną;
  • Wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego;
  • Wzmocnienie systemu odpornościowego;
  • Rozwijanie wytrzymałości;
  • Zwalczanie depresji i złego nastroju;
  • Zwiększenie wydajności;
  • Normalizacja snu i czuwania.

Bieganie nie rozwiąże wszystkiego, ale da Ci pewność siebie, wytrwałość, upór i siłę woli. Zaczynając dzień od joggingu, w końcu budzisz swoje ciało i mózg, rozgrzewasz i rozciągasz mięśnie i stawy. Przyspieszasz swój metabolizm i nabierasz energii. Po treningu jest o wiele łatwiej zabrać się do pracy. Produktywny dzień jest gwarantowany.

Bieganie jest Twoim najlepszym przyjacielem. A bieżnia sprawia, że ta przyjaźń trwa długo i szybko. Jeśli jesteś zdeterminowany, aby uzyskać formę i uzyskać zdrowie, uzyskanie bieżni w domu może być właśnie tym, czego potrzebujesz.

Bieganie jest bezpieczne

Najważniejszą zaletą bieżni jest ich system amortyzacji, który tłumi obciążenia udarowe nawet do 2x. Takiego komfortu z biegania po ulicy nie osiągniesz nawet w specjalnych butach. W końcu przez 90% czasu będziesz biegać po chodnikach w mieście. W przypadku osób niewytrenowanych lub mających poważne problemy z wagą, amortyzacja jest niezbędna, aby zmniejszyć ryzyko urazu.

W połączeniu z odpowiednią techniką i butami do biegania kontuzja na bieżni staje się niemożliwa. Koncentrujesz się na procesie, biegniesz łatwo i bez dyskomfortu.

Skuteczne narzędzie do utraty wagi

Wraz z odpowiednią dietą, piciem i regularnością, bieżnia nie ma szans w walce z nadwagą. A jeśli bieganie jest dla Ciebie trudne, przerzuć się na chodzenie. Spacery na bieżni są również korzystne dla zdrowia. A efekt spalania tłuszczu można utrzymać poprzez dobór odpowiedniej intensywności.

Możesz kontrolować intensywność treningu poprzez przechylanie tarczy. Szybki krok pod górę może być tak samo ekscytujący jak bieg. Nie można tego zrobić w mieście.

Naprzemiennie chodź i biegaj oraz stosuj treningi interwałowe. Niektóre bieżnieze sklepu Marbo Sport mają programy pomiaru tętna, które pobierają odczyty tętna i dostosowują tryb do tętna użytkownika.